Een belangrijk onderdeel van onze campagne is het 'huis-aan-huizen'. We trekken de buurten in om met bewoners te praten over de verkiezingen en waarom het zo belangrijk is om te stemmen. Dit lijkt misschien even spannend, maar dat valt reuze mee. Joachim, onze secretaris, schreef onlangs een stukje over zijn eerste ervaring.
Natuurlijk zorgen we voor goede instructie en koppelen we de minder ervaren leden aan doorgewinterde huis-aan-huizers zodat we in sterke duo's het gesprek aan gaan. Na afloop kletsen we na om ervaringen uit te wisselen en te leren van elkaar. Vanaf 11 mei gaan we vier weken lang, elke zaterdag de buurt in.

In de laatste dagen voor de verkiezingen zetten we de eindsprint in. Dit doen we door op zoveel mogelijk plekken zichtbaar te zijn en te flyeren, zodat we iédereen naar de stembussen trekken op 6 juni.

Bij al onze acties proberen we partijprominenten te betrekken, dus wie weet loop jij straks met een tweede kamerlid of Europese kandidaat door je buurt!

Programma Campagne Europese verkiezingen Amsterdam Noord

Zaterdag 11 mei - 12:30-15:00 - Campagne Kick-off in Café 't Sluisje & Huis-aan-huisactie Tuindorp Nieuwendam

We ontvangen iedereen met koffie/thee, doen onze plannen uit de doeken en geven instructie over het huis-aan-huizen. Daarna gaan we in duo's de straat op en we sluiten af met een borrel om te vieren dat de kop eraf is.

Zaterdag 18 mei - 13:00-15:00 - Huis-aan-huisactie Buiksloterbreek

Zaterdag 25 mei - 13:00-15:00 - Huis-aan-huisactie Vogelbuurt

Zaterdag 1 juni - 13:00-15:00 - Huis-aan-huisactie Van der Pekbuurt

Instructie vooraf en naderhand evalueren we.

4 t/m 6 juni: eindsprint!

Op zoveel mogelijk plekken in Noord gaan we flyeren en zorgen we dat iedereen naar de stembus gaat. Dit kan natuurlijk alleen, maar leuker is het in duo's of groepjes. Indien gewenst koppelen we je aan andere leden om samen de straat op te gaan.

Hoe help jij mee?

Het is een intensieve, maar leuke periode en alle hulp is welkom! Iedereen kan een middagje mee huis-aan-huizen, flyeren, posts delen op socials, maar we zoeken bijvoorbeeld ook uitvalsbases in de buurten waar we actief zijn. Is huis-aan-huizen niks voor jou, maar vind je het wel leuk om een cake te bakken of koffie te verzorgen voor de vrijwilligers? Ook goed!

Mail ons op amsterdam.noord@groenlinks.nl en we kijken hoe jij je kan inzetten voor een sterker, groener en socialer Europa.

Blijf bovendien op de hoogte van het allerlaatste nieuws in onze appgroep.