Eva Groen-Reijman

Duoraadslid van de bestuurscommissie

Eva Groen-Reijman (30) woont sinds anderhalf jaar in de Bloemenbuurt in Noord. Zij is docent en promovendus filosofie aan de Universiteit van Amsterdam. Eva is lid van GroenLinks sinds 2005 en vanaf die tijd ook actief. Zij was lid van de Vliegende Brigade (permanente campagne), fractie-assistent in Zuid, campagnecoördinator in Zuid, annotator voor de Amsterdamse wethouders en bestuurslid campagnes in het Federatiebestuur Amsterdam.

De kandidatencommissie schreef over Eva Groen-Reijman: 'Eva woont sinds anderhalf jaar in Noord. Zij heeft een echte GroenLinks achtergrond. Zij is actief geweest in de centrale stad op verschillende niveaus. Zij kent GroenLinks dus goed. Daarnaast is zij in de anderhalf jaar dat zij in Noord woont ook actief geworden binnen de buurt en heeft ze hier een netwerk opgebouwd. Zij heeft goed onderbouwde ideeën over wat GroenLinks zou kunnen betekenen in Amsterdam Noord.'